Archive for the ‘Internet’ Category

Cum poţi să te numeşti organizator de evenimente şi atunci când transmiţi un comunicat de presă să nu trimiţi nici măcar două rânduri în afară de numele evenimentului, invitaţi, locaţie şi preţul biletului de intrare ? Unde ai invătat despre cum se redactează comunicatele de presă ? Şi când vei învăta să le şi redactezi aşa cum trebuie ?

Hai să o luăm logic.
Eu sunt (ipotetic) un ziarist angajat la un cotidian oarecare si tu esti un organizator de evenimente. Imi trimiti un comunicat de presă in care spui doar atat “X vă prezintă vineri in clubul Y seara latino. Invitat special Z. Pentru contact sau rezervări sunati la telefon” şi aici pui 3 numere: Orange, Vodafone şi Cosmote . Si atunci cand ai trimis emailul ai pus la subiect – comunicat de presă. Wtf e ceea ce mi-a venit in Inbox ?

Asa cum am spus şi mai inainte, ia-o logic. Presupune că sunt prost, incult şi nu ştiu ce e aia seară latino. Si nu plus nici nu ştiu cine e Z sau cine eşti tu, chiar dacă mi-ai trimis adresa de email cu datele tale de contact. Trimite-mi o poveste, trimite-mi ceva ce pot să prezint cititorilor mei atunci cand le spun despre evenimentul tău, pentru că vrei să-l faci public şi să ai cât mai mulţi oameni prezenţi la eveniment! Şi pentru că şi eu presupun la rândul meu ca ei sunt proşti şi nu ştiu ce înseamnă seară latino şi nici nu ştiu cine e Z, cel pe care il aduci tu in clubul Y.

Aşadar, începe comunicatul prezentându-te pe tine ca firma organizatoare de evenimente şi spune-mi pe scurt ce înseamna evenimentul pe care vrei să-l faci vineri seara. Un paragraf şi 2-3 propoziţii ar trebui să fie de ajuns pentru a-mi da seama cam ce vrei să faci. Read the rest of this entry »

La ultimele seminarii, conferinte si meetinguri, majoritatea speakerilor care atingeau subiectul social media, respectiv twitter vorbeau si despre eficienta mesajelor trimise pe twitter, despre traffic-flow-ul furnizat de platforma de social media dar uitau sa mentioneze intervalele orare in care primeau maxim de vizitatori din partea platformei.
Fiecare platforma sociala are timpii cei mai buni diferiti, pentru ca si modalitatea de accesare este diferita – Facebook ti-l verifici de pe telefon sau calculator, pe laptop sau la lucru? Pe twitter este mai usor sa ciripesti decat sa postezi pe facebook de pe telefonul mobil. Date de care trebuie sa tii cont atunci cand lucrezi in social media cu continut.
Deci, pentru a avea o audienta cat mai mare pentru mesajele postate pe twitter ar fi bine sa postezi in unul din intervalele : Read the rest of this entry »

Am fost aseara la intalnirea din 700 Club & Coffe Lounge (HTW Tour parca era titlul meeting-ului, am aflat despre el de pe Facebook). Mi-a placut tipul de discurs al primului speaker, Mihai Mafteianu axat atat pe nevoia de a cauta investitori cat si despre locurile unde poti sa gasesti sfaturi, sugestii si de ce nu, bani pentru proiectele pe care le ai online/offline. Nu mai retin numele celui de-al doilea speaker, dar am retinut ca a vorbit vreo 10 minute despre cum facea piraterie pe la inceput de 2000 (dc+, torente, rapidshare, etc) si vreo 2 minute despre copyright.

Am apreciat si discursul lui Dragos Manac, desi nu sunt de acord in totalitate cu formula 3+5+7 … in online, un proiect e mort dupa 18 luni, iar succesul apare dupa 3-4 ani, din care 8-10 luni de hard work (imho).

La un moment dat, Radu Ticiu se intreba de ce evenimentele organizate cu speakeri din afara Timisoarei au succes si, implicit,  o prezenta mai ridicata fata de evenimentele organizate cu speakeri locali? raspunsul este simplu: relevanta discursului. Nu poti sa inveti de la cei care nu stiu despre ce vorbesc, la fel cum nu poti sa predai doar bazandu-te pe experienta altora citita de prin PDF-uri. 300-2.000 de unici pe zi nu inseamna succes, ci doar “average website”.  Cand te lovesti de lucruri in proiecte – de la scalabilitate la load-time, si de la resurse folosite la usabilitate/SEO/SEM si reusesti sa le combini pe toate pentru un succes, chiar si relativ, poti sa vorbesti cu o voce putin mai apasata atunci cand iti predai lectia!

PS: Azi sunt in Budapesta, la conferinta casino affiliate. Cineva din Timisoara pe aici?

Vă mai amintiţi agenţii de vânzări din uşă în uşă de acum 10-15 ani, care aveau de vănzare aproape orice de la săpunuri, prosoape şi cearceafuri la cuţite, foarfeci sau maşini de găurit? Sau de ce nu, reprezentanţii de azi ai Avon, Oriflame sau Zepter ? Ei bine, ei practicau în offline acelaşi tip de marketing despre care vreau să vorbim astăzi: marketingul afiliat.

Conform wikipedia marketingul afiliat reprezintă o practică de marketing bazată pe web prin care un comerciant (advertiser) răsplătește unul sau mai mulți afiliați (publisher) pentru fiecare vizitator sau client adus prin eforturile de marketing afiliat. Deci, pentru a face marketing afiliat există trei conditii esentiale care trebuie indeplinite, restul fiind părţi relative a unei ecuaţii de tip vânzător -> intermediar -> cumpărător; cele 3 condiţii sunt:
1. Trebuie să ai un comerciant (advertiser) care să îţi ofere un comision la fiecare vânzare de produs.
2. Trebuie să ai unul sau mai multe produse pe care să vrei să le vinzi online.
3. Pentru a face o vânzare de obicei, trebuie să aduci cumpărătorul pe site-ul vânzătorului.

Aţi observat că lipseşte ceva important? Da, este adevărat, nu trebuie să ai tu, personal, un site pe care să faci acest lucru, marketingul afiliat se poate practica online fără să ai nici un site al tău pe care să pui reclama produselor pe care vrei să le vinzi sau promovezi online! Sistemele de tip PPC si reclamele AdWords fac acest lucru, sărind peste partea intermediară a vizitei pe site-ul tău şi ducând cumpărătorul direct pe site-ul vânzătorului, care în urma finalizării vânzării către client îţi va da un comision pentru lead/sale (unii comercianţi plătesc afiliaţii şi pentru aducerea clienţilor pe site, fără a genera vânzări de produse)- Read the rest of this entry »

Din aceasta saptamana vreau sa incep o serie de articole despre site-uri si deciziile pe care trebuie sa le iei si de lucrurile de care trebuie sa tii cont atunci cand iti creezi pentru prima data un site. Voi acoperi intr-o analiza scurta 3 tipuri de site-uri web: de prezentare, catalog de produse (magazin virtual) si portal de informatii.

Sa presupunem ca este primul pas pentru tine online, si vrei sa aplici teoria degetului care masoara temperatura apei din lac; nu-ti trebuie un super site, in care sa pui 1.000 de chestii cand tu oferi clientllor tau doar 3-5 tipuri de servicii sau produse. Astfel, scopul tau este  sa iti creezi un site de prezentare care sa contina  o pagina home in care sa iti prezinti afacerea si cateva informatii de interes,  una sau mai multe pagini (maxim 5) de servicii in care vei putea detaliezi tipul de servicii sau produse pe care il oferi clientilor tai,  si daca crezi ca te va ajuta poti sa oferi un testimonial page,  in care sa dai cateva declaratii ale clientilor tai despre calitatea / competenta / profesionalismul serviciilor oferite de tine acestora.

Bineinteles, nu trebuie sa uiti de partea de marketing a site-ului, astfel incat o pagina de noutati (oferte, promotii) este foarte utila, chiar daca este sub forma de articol (titlu, descriere, poza). O pagina de contact este de asemenea recomandata, si pentru fidelizare ulterioara cateva formulare de interactiune cu clientii de genul formularelor de contact sau newsletter.

Acest tip de site de prezentare se preteaza de obicei IMM-urilor, de la fabricutele de prelucrare a lemnului pana la pensiuni si hoteluri. Nu trebuie sa ai un site complicat, cu tot felul de hot gadget pe el – atunci cand tu iti schimbi informatia afisata pe pagina dinamica a site-ului tau de maxim 2 ori pe luna. Read the rest of this entry »

Sursa poza: reutersDupa 18 ani in care si-a deschis portile la RomExpo, CERF (Computers & Electronics Romanian Fair) anunta printr-un comunicat de presa ca in anul acesta editia a fost amanata. Iata ce spun:

Datorita lipsei unui numar suficient de expozanţi, Expotek a luat decizia de amanare a celei de-a nouasprezecea editii a expozitiei si conferintei CERF. Economia romaneasca si in special piata IT&C nu sunt in acest moment capabile sa sustina un eveniment specializat de anvergura in acest domeniu. Raspunsurile negative primite din partea potentialilor expozanti confirma situatia dificila pe care o traverseaza companiile romanesti.

Tot de la ei de pe site, am retinut:

Organizat la scurt timp dupa CeBIT Hanovra, cel mai mare targ mondial de profil, CERF promoveaza pe piata romaneasca noile solutii si tehnologii lansate in premiera pe plan mondial.

Sa inteleg putin comunicatul de presa: intr-un an in care vanzarile de echipamente mobile, gadgeturi si electronice au ajuns la cele mai ridicate niveluri inregistrate vreodata in istorie, in care gadgeturile noi – electronice sau electrocasnice – ies pe piata de 5 ori mai repede si mai multe decat acum 2 ani, economia romaneasca [samd] nu e in stare sa sustina un eveniment precum CERF? C’mon really ? Avem in Romania pe Nokia, fabricantul mondial nr.1 de telefoane, avem pe Alcatel, Solectron, Renault, pe Siemens/Continental – unul din gigantii industriei auto si electronice, avem sute de firme din topul 500 al producatorilor de electronice, de telecomunicatii si electrice din lume, si noi nu suntem in stare …. ? Really? Atunci cand orice roman are un iPhone, un GPS, alte 2 telefoane mobile, plasme si televiziune digitala, cand Romania e intr-un top select al tarilor cu cea mai mare viteza broadband din lume pe zona metropolitana (95% din consumatorii CERF, presupun), tot pe piata dam vina? si pe criza ? Mai punem la socoteala ca un roman are 1.3 abonamente la telefonie mobila pe cap de locuitor? Ca privitul la plasma TV-ului din sufragerie ocupa zilnic peste 3 ore din viata urbanului roman? Read the rest of this entry »

Zilele trecute am participat la unul din primii pasii facuti de media online din zona de vest, startupdays. Evenimentul in sine nu a creat buzz in comunitate, poate si datorita noutatii sau stilului in care a fost conceput; este totusi adevarat si faptul ca a umple o sala de 30-40 de oameni intr-o sambata dimineata este destul de greu in Timisoara, dar pentru multi numele lui Bobby Voicu si Cristi Manafu au fost magneti pentru trezirea din amorteala de week-end.

In randurile urmatoare sunt cateva observatii despre eveniment, parti negative care, sper eu, vor fi insusite si eventual corectate de viitorii participanti la astfel de meetinguri si evenimente.

Astfel, prima chestie pe care am observat-o a fost faptul ca majoritatea celor prezenti la eveniment nu stiau cateva lucruri esentiale despre pitching, despre modul de formulare sau despre online research. Startup days a plecat la drum ca un “help” pentru crearea unui proiect – oferind forta de munca gratuita pentru demararea unui proiect online, insa nu a oferit si finantarea necesara unui astfel de proiect, lucru care a fost neglijat de catre cei prezenti, acestia avand tip-ul de pitch pe care il ai in fata unui investitor, nu a unor profesionisti dintr-o anumita industrie – cea online in cazul de fata.

Daca vrei sa pornesti un proiect online, atunci trebuie sa :
- ai idee despre ceea ce vrei sa faci; nu poti porni la drum cu un proiect de portal (cum era idea cu sport/timisoara) fara sa aduci nimic nou in ecuatie. Softuri pentru portale de social networking sunt de ordinul sutelor, de la site-uri clona de tip hi5 sau facebook pana la linkedin sau ning. Noutatea nu o reprezinta crearea unui portal localizat! Vino cu ceva nou, util comunitatii careia i te adresezi! Ceva care sa faciliteze o anumita chestie, dar nu veni cu ceva ce exista deja pe piata sau cu ceva mai prost decat solutiile existente, mai ineficient, mai putin sigur sau mai putin expus!

- stii ce anume iti trebuie la partea de proiectare. Nici unul din cei prezenti la evenimentul de sambata trecuta nu aveau idee despre ce le trebuie pentru a demara proiectul: cati programatori, cati designeri, cati testeri si cati copywriteri au nevoie sau macar platforma pe care sa dezvolte aplicatia. Nici unul! Se numeste project management iar partea de planning/alocare a timpului pentru programatori e facuta de obicei de un manager de nivel 2 din orice multinationala

- cunosti concurenta in detaliu si tipul de aplicatii existente pe domeniul/nisa pe care vrei sa iti faci proiectul/business-ul. Am vazut pe cineva care propunea sa faca un magazin online pentru vintage, cred ca am retinut corect, dar voia sa puna pe vanzatori sa isi bage inca odata produsele si pe site-ul lui, dupa ce le puneau pe site-ul/blog-ul personal. Chiar daca proiectul lui s-ar fi realizat prin implementarea unui plugin pe blogurile aferente, plugin care sa trimita un feed de date catre magazinul de vintage, aplicatiile care fac acest lucru in .ro exista deja. Research, google iti e prieten! Ca o paranteza, nu poti sa faci un proiect in care sa vrei sa aduci o categorie care lucreaza cu bani online (freelanceri) la gestiune de facturi. C’mon, paypal > BRD > Ministerul de Finante.

- aproximezi costurile proiectului si sa stii cand ajungi la break-even. Dupa ce ai proiectul transformat in domeniu/site trebuie sa ai idee despre cum sa-l promovezi online. Marketing si SEO sunt primul pas! Afiliere? Produse sau Cataloage ? Procent din vanzari sau din leads ? Abonament pt. useri sau pentru vanzatori? In cat timp, teoretic viabil, vei ajunge sa ai pierderi 0 (zero) pe site-ul pe care l-ai creat? Si nu da bla-bla-uri ca vei avea milioane de vizitatori, cand si 500 de unici pe zi e destul de dificil sa ai intr-un domeniu de nisa.

- stii cum sa scoti bani dintr-un proiect. Se coreleaza cu punctul dinainte, dar cu observatia ca Google Adsense pe site nu inseamna monetizare, ci doar extra-revenue. Un site, un proiect si un business trebuie sa isi scoata banii din ceva, fie ca este vorba de afiliere, vanzare de produse, bani din abonamente de useri sau sms-uri pentru utilizare; poate aduce bani din cumpararea soft-ului respectiv, fie ca e vorba de un forum (vezi vBulletin) fie ca e vorba de un soft gen MS Office (chiar daca OpenOffice si google Docs sunt free). Totodata, trebuie sa estimezi sumele pe care le vei baga / scoate din business si in cat timp iti intra business-ul pe profit (banii veniti din activitate sunt mai multi decat banii cheltuiti pentru mentinerea activitatii/site-ului); acum 4-5 ani umbla o vorba – 6 luni de business online este echivalent in termeni de viata cu 6 ani de business offline – tu in cat timp poti sa scoti bani de pe business-ul pe care vrei sa-l pornesti ?

- ai un plan pe termen mediu sau lung? Un business este o entitate in continua dezvoltare – la fel ca la bijuteriile de la coltul blocului, trebuie sa stii ce vei face in viitorul apropiat cu business-ul tau online, cum il vei upgrada, ce features ii vei aduce in viitor, cum le vei putea monetiza? (mai tine minte cineva ideea cu profilurile de femei, gameri, samd)

Nu trebuie sa te iei dupa toate ideile care s-au scris in ultimele zile, ca trebuie sa stii ce inseamna public speach sau sa ai idei despre oratorie. O idee buna poate fi inteleasa de audienta si in cazul startupdays de mentori, chiar daca ai emotii, te balbai sau ai un lapsus in exprimare. Da, e greu sa iti sustii public o idee de business, dar fii sigur ca daca ea este valida, inovatoare si poate fi concretizata in castig financiar  iti va aduce ceea ce ai nevoie.

Pasii descrisi mai sus sunt pasi simpli de care trebuie sa tii seama atunci cand vrei sa demarezi un proiect online, si poti fi sumarizati in 4 cuvinte: idee, implementare, publicare si monetizare.

Bafta la urmatoarele prezentari si proiecte!

Caut o solutie pentru un site de dimensiune medie/mare (~5M pagini), solutie care sa-mi permita sa creez intr-un timp relativ scurt (cateva ore, o zi maxim) un full sitemap (xml, txt, gz) pentru site-ul respectiv.Pana acum solutiile gasite de mine sunt fie prea costisitoare din punct de vedere al resurselor folosite, fie prea lente.

1. GSite Crawler – este super ok la site-urile de dimensiune mica pana in cateva mii de pagini. Cand numarul de pagini trece de 40-50.000 incepe sa consume prea multe resurse si scanarea paginilor dureaza prea mult. Foloseste o baza de date creata in MS Access, solutia de compresare nu prea ofera eficienta atunci cand vorbim de site-uri de dimensiune medie – peste 50.000 de pagini.
2 A1 Sitemap Generator – este ok si acesta, pana la un anumit numar de link-uri pentru un site, dupa ce trece de un numar (la mine a fost 150.000 de pagini) incepe si acesta sa se blocheze, sa mearga incet samd. Astfel, scanarea unui site de 300.000 de pagini dureaza cam 7 zile. mult. La site-uri de dimensiune mica isi merita banii insa, este cam de 2-3 ori mai rapid decat celelalte
3.  Inspyder Sitemap Generator 2.0 - poate cel mai frumos ambalat program de creare a sitemap-urilor dar in acelasi timp si cel mai bullshit one – lucreaza greu, downloadeaza grafica, indexeaza fisiere diferite, nu recunoaste extensii web. Se misca cam de 1.5 ori mai greu decat GSite Crawler, consuma minim 2G Ram atunci cand ruleaza in full.

Am vrut sa apelez la solutii generate inhouse, dar datorita folosirii mai multor parametri in generarea paginilor am ales sa caut o solutie profesionala – idea fiind indexarea acestora si de catre google news, iar last scan pentru pagini in xml trebuie sa fie mai nou de 72 de ore in cazul acesta.

Asa ca inca caut solutii, idei sau sfaturi … ?

Sursa poza

 

Primita pe email:

Buna ziua,
Daca sunteti interesati intr-un schimb de link cu super-bingo-metropolis.blogspot.com (40.000 vizitatori unici/luna) :
- Inserati codul de mai jos intr-una din paginile website-ului dvs.
- Anuntati-ne la adresa parteneri@cazarimunte.com care este pagina unde ati plasat link-ul nostru.
- In acelasi mail spuneti-ne care este link-ul pe care vrei sa ti-l afisam in aceasta pagina parteneri.
cod:
<a href=”http://www.cazarimunte.com/” title=”Cazare Sinaia”>Cazare Sinaia</a>

daca nu se afiseaza codul,
Title: Cazare Sinaia
URL: http://www.cazarimunte.com

sau consultati http://www.cazarimunte.com/parteneri.html

Va multumim!

Cateva chestii:
1. SEO nu se face mintind sau inseland!
2. 40.000 de unici pe luna pe un casino/bingo site, cu o conversie normala de 1-1.5% si un CPA/CPC de 30%/150$ per jucator, inseamna in medie un castig de minim 400 x 150$ = 60.000$. De ce ti-ai mai dori si altceva ?
3. Pentru cei care cunosc, oferi link reciproc 3way pe domenii .com nu bloguri care sunt sterse de azi pe maine. Si iei in considerare si pozitii gen alexa ranking, google ranking samd. Si oferi detaliile acestea clientilor

Despre site, e interesant trick-ul cu adsense pe prima pagina a site-ului de cazari, sa pacalim lozerii si sa mai dea un click. Desi, adsense interzice acest lucru.

La cat mai multi bani pe 2010. Tipic romanesc!

GG

9
Dec

Sunt angajat in DGPMB

   Posted by: Petre Tags: , ,

Reteaua pe care o “manageriez” are si cateva site-uri de turism. Site-uri pe care vin diverse formulare de contact si informatii pe care colegele de pe suport mi le trimit pentru fun. Acum cateva luni am scris despre un inspector din IPJ Botosani, unde se agata tara in cui.

Astazi, pe un formular de contact de pe un site de rezervari hoteliere, vine mesajul asta:

Name : s… ..l..
Email : f……..a@yahoo.com

Subject: solicitare informatii
Orderno:
Department: 5
Description : Sunt angajat al Ministerului de interne, in cadrul D.G.P.M.B. si as dori sa fac o rezervare dar, daca se poate, sa-mi trimiteti niste date de contact sau un numar de telefon de la receptie, pentru mai multe detalii despre hotel. Multumesc!

Send from ……… on 2009.12.08 07:33:04
IP of visitor : 188.27.122….

Si ce pula mea are Directia Generala a Politiei Municipiului Bucuresti cu rezervarea unei camere de hotel? crezi ca ar  conta daca erai maturator in cadrul REBU ? Sau ca ar costa bani mai putini ? Acum o sa se intrebe angajatul din ministerul de interne de ce nu mai primeste informatii ?!

PS: da, m-am gandit sa-i trimit telefonul lui Gigi Becali, SOV sau Felix ca niste informatii. Pe-al lui O. Hayssan sau P.Popoviciu nu le am din pacate.

9
Dec

Fall of the Lich King

   Posted by: Petre Tags: , ,

fallofthelichkingRegele jocurilor MMORPG, World of Warcraft si-a scos pe piata ultimul capitol din Lich King: patch 3.3, Fall of the Lich King. Amenintarea concurentei e tot mai mare, motiv de bucurie pentru cei 13 milioane de fani ai wow odata cu aparitia tot mai deasa a patch-urilor si extensiilor pentru jocul multiplayer online.

Desi urmatorul capitol pentru WoW – Cataclysm era anuntat pentru 2011-2012, umbla zvonul ca acesta va fi lansat probabil pe undeva pe la sfarsitul primaverii (aprilie/mai 2010) sub amenintarea noilor jocuri MMORPG Star Trek Online, Aion, Star Wars Online, Star Gate Online dar si a Lord of the Rings Online, Age of Conan sau War Hammer Online.

Info: http://www.worldofwarcraft.com/info/underdev/implemented/3p3.xml

Lore WoW | Blog Wow | WoW Quest

9
Dec

Moguleala: part 1

   Posted by: Petre Tags: , ,

Din ciclul venite pe email, inca una :

Message from Richard Tang
Good day my friend, My name is Mr. Richard Tang and I live in Hong Kong, China. I know you will be surprise to see my message but I am contacting you for a good reason. I want you to join me in a Business worth of 44.5MUSD. 50 percent is your share from the total amount.
Contact me back immediately through my personal email address richardtang73@yahoo.com.hk so that I can give you all the informations on what is to be done next. Thank you.
Mr. Richard Tang

deci, care se baga, cu cat, procente, alea-alea ?